hipDesign > Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Je kaartje ontwerpen

 

Bestellen

 

Prijzen

 

Verzending en levering

 

Enveloppen

 

Postzegels

 

Verder

 

Je kaartje ontwerpen

 >

Ik heb een enkele kaart gezien, maar ik wil hiervan graag een dubbele kaart (of andersom). Kan dat?

Bij veel designs is het mogelijk om een enkele of dubbele kaart te maken van het ontwerp. Als je met ons contact opneemt, zetten wij het kaartje graag voor je om.

 

Ik wil een kaart in een ander formaat. Hebben jullie dat ook?

Online bieden we je vierkante kaarten, staande, langwerpige en liggende kaarten aan in verschillende formaten. Ook kan je kiezen tussen een dubbelgevouwen of enkel ontwerp. Wil je jouw kaartje van enkel naar dubbel veranderen of andersom, dan kunnen wij dat makkelijk voor je aanpassen. Ben je op zoek naar een origineel ander formaat, bijvoorbeeld A5 staand, een drieluik kaart of een kaart met flap? Wij vinden het erg leuk om samen met jou een originele kaart te maken, neem vrijblijvend contact op.

 

Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

Je kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel 'afbeelding' in de editor en deze plaatsen in je kaartje. Let er altijd wel goed op dat je de afbeelding ook mag gebruiken. HipDesign is niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt, waar andere mensen de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal vrij te gebruiken.

 

Aan welke standaarden moeten foto's voldoen om ze mooi op de kaart te krijgen?

Een goede kwaliteit is een resolutie van 300 dpi op ware grootte in RGB-kleuren. Twijfel je aan de kwaliteit van de foto? Stuur dan je foto naar info@hipdesign.nl dan kijken we graag even met je mee.

 

Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

De kleuren van je beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Om zeker te zijn van de kleuren van jouw kaartje raden wij aan om een proefdruk te bestellen. Je krijgt dan een echt kaartje, precies zoals het kaartje eruit kom te zien als je het straks gaat bestellen.

 

Ik heb een leuk kaartje gezien, maar ik wil nog iets aan het ontwerp veranderen. Dat lukt mij echter niet met de editor. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat je nog een kleine aanpassing in het basisontwerp van een kaartje wilt aanbrengen. Dat is natuurlijk altijd mogelijk! Stuur ons even een mailtje (info@hipdesign.nl) en geef aan om welk kaartje het gaat en wat je nog veranderd wilt hebben. We gaan graag voor je aan de slag.

 

Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

Je kunt een keuze maken uit alle lettertypes die op de site aangeboden worden. Je vindt deze in onze editor onder 'lettertype kiezen' bij 'tekst'. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes, die niet in onze editor staan, te gebruiken.

 

Hoe kan ik een bijpassend kraamborrelkaartje, save-the-date-kaartje of menukaart bestellen?

Heb je een leuk kaartje gevonden en wil je in dezelfde stijl een bijpassend kaartje maken? Voor verschillende kaartjes hebben we een lijn ontworpen. Zo vind je bijvoorbeeld kraamborrelkaartjes in de stijl van je geboortekaartje en kan je ook voor trouwen uit verschillende stijlen kiezen. Kijk bij onze verschillende pagina's of je een bijpassend kaartje kunt vinden, of neem contact op om samen met ons een bijpassend kaartje te laten maken.

 

Hoe sla ik mijn kaart op?

Als je bezig bent met het bewerken van je kaartje in onze editor kan je kiezen voor 'opslaan'. Ben je nog niet ingelogd, dan moet je hierbij inloggen. Je kaartje wordt nu opgeslagen in je eigen collectie. Dit kan je terugvinden onder het poppetje in de menubalk rechts bovenaan. Elke keer dat je een aanpassing maakt, kan je kiezen om het op te slaan onder een nieuwe naam (je oude versie wordt dan ook bewaard) of het huidige ontwerp te overschrijven.

 

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt. Hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?

Komt helemaal goed! Als je een account aanmaakt en ons dan een seintje geeft, slaan wij de proefdruk erin op en sturen je dan een mail. Zo kan je je eigen proefdruk inzien.

 

Hoe lang blijft mijn kaart in mijn account staan?

Je kaartje blijft altijd in je account staan. Als je jouw account verwijdert, dan verwijder je hiermee al je gegevens, ook je ontworpen en opgeslagen kaarten worden dan verwijderd.

 

Je kaartje bestellen

 

Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?

Alle kaartjes die je voor 18.00 uur bestelt, worden dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. Via PostNL of Bpost ontvang je jouw kaartjes de volgende dag. Bestellingen in het weekend voor zondag 15.00 uur bezorgen wij nu ook op maandag!

 

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij hipDesign bestellen?

Ja, dat kan uiteraard. Verzending naar België en binnen Nederland is gratis vanaf €20. Verzending buiten Nederland en België heeft een toeslag van €3,50. Wil je jouw pakket in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan eventjes contact met ons op.

 

Ik heb al besteld en zie nog een fout. Wat kan ik doen?

Dat kan natuurlijk gebeuren! Echter gaat na het bestellen de order bijna direct in productie. We raden je aan ons altijd direct te bellen op 085 - 043 80 04, wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur. Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing. Daarom is onze tip altijd om vooraf een proefdruk te bestellen. De proefdruk kan in echt beoordeeld worden voordat de grote order wordt geplaatst.

 

Ik heb al besteld, maar ik wil een ander papiersoort?

Wat vervelend! We raden je aan ons altijd direct te bellen op 085 - 043 80 04. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je de kaartjes opnieuw kunt bestellen op de juiste papiersoort. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

 

Ik heb al besteld, maar kan ik het aantal kaarten nog aanpassen?

Orders die je plaatst, gaan bijna direct in productie. We raden je aan om ons direct te bellen op 085 - 043 80 04. Wij kijken dan voor je of je bestelling al in productie is, of dat we je bestelling nog kunnen annuleren, zodat je een nieuwe bestelling kunt doen met het juiste aantal kaartjes. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur.

 

Prijzen

 

Hoeveel kost mijn kaartje?

De prijs van je kaartje is afhankelijk van het papiersoort, het formaat en het aantal kaartjes dat je bestelt. Hoe meer kaartjes je bestelt, hoe meer korting je krijgt. Gebruik onze prijscalculator om je prijs uit te rekenen.

 

Wat kost een proefdruk?

Voor een eerste proefdruk bij hipDesign betaal je de speciale prijs van maar €1! Je ontvangt dan direct een leuk pakket met o.a. een waaier met al onze papiersoorten en envelopkleuren. Daarna betaal je de standaard kaartprijs. Een overzicht van al onze prijzen vind je hier!

 

Kan ik korting krijgen?

Ja, dat kan! Wij geven op al onze kaartjes staffelkorting: hoe meer kaartjes je bestelt, hoe goedkoper elk kaartje wordt. Om te berekenen hoeveel jouw kaartjes kosten, vul je al je gegevens in de prijscalculator in.

 

Zijn de kosten inclusief btw en kan het op factuur?

Alle genoemde prijzen van hipDesign zijn inclusief btw. Als de order is voldaan, kan je via je eigen account naar Bestellingen en vervolgens een PDF van de factuur maken. Deze staat op de naam waarvan de bestelling gedaan is. De order moet wel eerst betaald zijn.

 

Verzending en levering

 

Wat zijn de verzendkosten?

Bij hipDesign worden er bij bestellingen naar Nederland, België en de andere landen binnen Europa vanaf €20 geen verzendkosten gerekend. Tot € 20 wordt € 1,95 gerekend voor Nederland en België. De verzendkosten gelden niet voor de proefdruk en directe verzending naar geadresseerden.

 

Kan ik mijn kaartjes door hipDesign laten versturen?

HipDesign heeft een speciale service voor het verzenden van kaartjes naar familie en vrienden. Kies bij het bestellen voor 'directe verzending' en voeg de adressen toe. Wij regelen de rest! Meer info over onze rechtstreeks verzendservice vindt je hier.>

 

Kan ik een deel van de bestelling naar mijn eigen adres verzenden en de rest direct door jullie laten verzenden?

Dat kan het beste door twee aparte bestellingen te plaatsen. Voor de verzendservice is het proces als volgt: in het bestelproces kun je kiezen voor “direct verzenden”, er verschijnt een geadresseerden-pagina, hier wordt 1 kaart per adres naar verzonden en kun je de adressen invoeren voor de directe verzending. Voor de overige kaarten die je op je eigen adres wilt ontvangen kun je de order apart plaatsen door in het bestelproces te kiezen voor ‘pakket thuis ontvangen’.

 

Hoeveel postzegels moeten er op een kaartje?

Over het algemeen hoef je in Nederland maar 1 postzegel op je geboortekaartje te plakken. Om hier zeker van te zijn, adviseren we je om jouw proefdruk (inclusief envelop!) te (laten) wegen. In enkele gevallen kan het voorkomen dat een geboortekaartje in het formaat dubbel 15x15 2 postzegels nodig heeft. Dit is onder andere afhankelijk van de gekozen papiersoort. Voor het aantal postzegels dat je in België moet plakken, verwijzen we je graag door naar de site van Bpost.

 

Wat doet de bezorger met m'n pakket als ik niet thuis ben?

Bezorging wordt door PostNL gedaan. Bij afwezigheid leveren ze het pakket bij de buren af, of ze doen de volgende dag een nieuwe afleverpoging. Lukt de tweede afleverpoging ook niet dan is de kans groot dat het pakket bij een afhaallocatie wordt afgeleverd. Dit kun je via de traceercode zien. Heb je geen traceercode of is het pakket kwijt, bel ons dan gerust, dan gaan wij er achteraan. Na de eerste mislukte afleverpoging is het mogelijk om via de traceercode meteen te kiezen voor aflevering bij een afhaallocatie. Je bent dan wel afhankelijk van de openingstijden van deze locatie. Voor klanten in Nederland kan PostNL een datum en tijdvak van levering geven, voor klanten in België geven ze alleen een afleverdatum.

 

Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd, wat nu?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en Bpost in België. Als je je kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer (085) 743 07 52. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

 

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Retour sturen van standaardproducten

De meeste producten die je bij ons kunt kopen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat dit maatwerk betreft. Alleen voor standaardproducten in onze webshop geldt het herroepingsrecht. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden (Woudenbergseweg 21, 3707 HW Zeist) of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retoursturen van maatwerk

De meeste bestellingen op hipDesign zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor jou gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. HipDesign garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat je als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

 

 

Ik woon in België. Geldt daar een speciale levertijd voor?

Ben jij een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaartjes

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaartjes worden in België binnen 7 dagen geleverd. Wanneer je de bestelling vóór 18.00 uur doet, worden de kaartjes dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan Bpost die de bestelling binnen 7 dagen bij jou aflevert. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

Bestellingen met meer dan 20 kaartjes

Bestel je meer dan 20 kaartjes, dan gaat je bestelling met de pakketpost mee. Voor 18.00 uur besteld = dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd. PostNL bezorgd het pakket zelf bij op het door jou opgegeven adres. 

 

Enveloppen

 

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Dat kan! De enveloppen bestel je gemakkelijk vooraf via deze link. Heel handig, want dan heb je genoeg tijd om ze op je gemak te schrijven. Ook voor de enveloppen geldt dat de verzending gratis is vanaf €20!

 

Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?

Je kunt voor de enveloppen kiezen uit een 20+ verschillende kleuren. Wit, crème, lichtgrijs, oranje, koraalrood, appeltjesgroen, lichtroze, knalroze, lichtblauw, koningsblauw, donkerblauw, kraft, paars, lavendel, parelmoer, metallic goud en zilver. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaartjes te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. Wil je een andere kleur enveloppen dan de standaard kleuren, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier, dan komt het prima in orde. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn. Uiteraard informeren we je hierover vooraf.

 

Postzegels

 

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?

Nee, die zijn niet inbegrepen. Je kunt bij het postkantoor speciale geboortezegels kopen. Deze hebben dezelfde prijs als een gewone postzegel maar zijn speciaal voor geboortekaartjes ontworpen.

 

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaartje?

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL of voor klanten uit België naar de site van Bpost. Hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Voor geboortekaartjes is dit eigenlijk altijd 1 zegel, tenzij je extra post toevoegt in de envelop.

 

Verder

 

Kunnen jullie iets meer vertellen over de duurzaamheid van de geboortekaartjes?

Al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Verder gebruiken we digitale drukpersen. Omdat we op afroep precies datgene produceren wat de klant via onze internetsite bestelt, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn.


Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: